Pagalba telefonu  Pagalba internetu Savanorystė 
     
 
Lietuvos emocinės paramos tarnybų asociacija (LEPTA) yra nevyriausybinė organizacija, vienijanti Lietuvoje veikiančias tarnybas, kuriose telefonu ir internetu emocinę paramą teikia specialiai tam paruošti savanoriai ir psichikos sveikatos specialistai. LEPTA misija - kritiniu metu suteikti nemokamą, lengvai prieinamą, anonimišką emocinę paramą, sumažinti žmogaus emocinį skausmą, padėti atlaikyti ir įveikti sunkumus.  2020 metais LEPTA kartu su savo narėmis vykdo projektą "Emocinės pagalbos telefonu teikimas emocinės pagalbos linijomis", kurį finansuoja Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

Šioje svetainėje galite daugiau sužinoti apie asociaciją, jos nares bei jų teikiamą pagalbą, apie galimybę tapti savanoriu.
 
     
 

2020 04 16 Emocinės paramos linijos jungiasi prie laikinojo numerio 1809 iniciatyvos

Sveikatos apsaugos ministerija kartu su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos emocinės paramos tarnybų asociacija (LEPTA) inicijavo laikino vieningo emocinės paramos telefono numerio 1809 įsteigimą. Prie šios iniciatyvos prisijungė LEPTA narės „Vilties linija“, „Pagalbos moterims linija“, „Jaunimo linija“ ir „Vaikų linija“, o taip pat ir „Sidabrinė linija“. Numeris 1809 veiks viso karantino metu bei kurį laiką po jo pagal poreikį.

Emocinės paramos linijoms ir toliau bus galima paskambinti tiesiogiai: „Vilties linijai“ – telefonu 116123 (kasdien, visą parą), „Pagalbos moterims linijai“ – 880066366 (kasdien, visą parą), „Jaunimo linijai“ – telefonu 880028888 (kasdien, visą parą), „Vaikų linijai“ – telefonu 116111 (kasdien, 11-23 val.), „Linijai doverija“ – telefonu 880077277 (kasdien, 16-19 val.).

LEPTA linijos teikia emocinę paramą ir internetu. Informaciją apie emocinės paramos internetu teikimo būdus ir laiką galima rasti čia.

2020 03 31 „Linija doverija“ nuo šiol dirba kasdien

Emocinę paramą paaugliams ir jaunimui rusų kalba teikianti „Linija doverija“ ilgina darbo laiką.Nuo šiol jai galima skambinti nemokamu telefono numeriu 8 800 77277 kasdien 16-19 val.

2020 03 24 Emocinės paramos linijos budi pandemijos metu ir laukia besikreipiančių suaugusiųjų ir vaikų

Vykstant pandemijai ir laikantis karantino, blogėja žmonių emocinė savijauta ir psichinė sveikata. Lietuvos emocinės paramos tarnybos – „Jaunimo linija“, „Vilties linija“, „Pagalbos moterims linija“, „Vaikų linija“  ir „Linija Doverija“ – skatina suaugusiuosius ir vaikus pasidalinti kylančiais jausmais ir kreiptis nemokamos pagalbos telefonu bei internetu, kurią teikia budintys savanoriai konsultantai.

Telefonu ir internetu konsultuojantys savanoriai pasiruošę padėti žmonėms tvarkytis su patiriamu stresu bei šio laiko iššūkiais, ieškoti alternatyvų, išbūti sunkius jausmus, o esant būtinybei – nukreipti žmones tolimesnei pagalbai, taip užtikrinant jiems saugumą ir nuoseklumą, išgyvenant krizę. Šiuo kritiniu laiku gali sustiprėti savižudybės rizika, padidėti savižalos grėsmė, todėl tiek suaugusieji, tiek vaikai kviečiami dalintis savo išgyvenimais su emocinės paramos linijomis ir sulaukti reikalingos pagalbos.

Visą parą veikianti „Vilties linija“ teikia emocinę paramą nemokamu telefono numeriu 116 123 bei elektroniniais laiškais (adresais: vilties.linija@gmail.com arba 116123@viltieslinija.lt). Budintys konsultantai pasirengę padėti žmonėms išbūti ir tvarkytis su šiuo metu slegiančiais sunkumais.

Karantino sąlygomis budėjimus tęsia emocinės pagalbos tarnybos „Jaunimo linija“ savanoriai – „Jaunimo linijai“ ir toliau galima prisiskambinti visą parą veikiančiu nemokamu telefono numeriu  8 800 28888, parašyti elektroninį laišką ar bendrauti pokalbiais internetu („chatu“) darbo dienomis ir šeštadieniais nuo 18 iki 22 val. „Jaunimo linija“ primena, kad šiuo sudėtingu laiku labai svarbu rūpintis savo psichine sveikata, todėl laukia skambučių visų, kuriems sunku: medicinos darbuotojų, visų šiuo metu dirbančių ir negalinčių karantinuotis, taip pat tų, kurie nerimauja dėl savo ir artimųjų sveikatos.

Tam, kad žmonės pasijustų geriau, visą parą prie telefono budi ir „Pagalbos moterims linijos“ savanoriai. Ore tvyranti nežinomybė, nerimas, izoliacija, judėjimo laisvės ribojimas, fizinis skausmas, mirties baimė, darbas sudėtingomis ar pavojingomis sąlygomis, psichologinis smurtas, sudėtingi santykiai, vienatvė šiuo metu žmonėms sukelia daug stiprių išgyvenimų ir jausmų. Pokalbis telefonu ar internetu gali padėti žmogui nepalūžti, neužgniaužti ir nenuneigti kylančių jausmų, bet padėti išsakyti savo emocijas ir sulaukti taip reikalingo palaikymo ir pastiprinimo. „Pagalbos moterims linija“ nenutrūkstamai ir nemokamai teikia emocinę paramą telefonu 8 800 66366 ir internetu www.pagalbosmoterimslinija.lt. Pokalbiai internetu („chatu“) vyksta sekmadieniais, pirmadieniais ir antradieniais 17-21 val.

Gyvenimo pokyčius ir sudėtingus jausmus išgyvena ir vaikai bei paaugliai, kuriuos pasidalinti savo jausmais kviečia „Vaikų linija“. Karantino metu budintys savanoriai konsultantai iš vaikų dažniau girdi apie jų patiriamus nesutarimus su tėvais, broliais ar seserimis, nerimą dėl plintančio viruso, baimę dėl artimųjų sveikatos, draugų, kurių negali matyti, ilgesį, vienišumo jausmą, klausimus, susijusius su užimtumu, būnant namuose. „Vaikų linijai“ vaikai ir paaugliai gali skambinti kasdien nuo 11 iki 23 val. nemokamu telefono numeriu 116 111, o prisiregistravus „Vaikų linijos“ svetainėje www.vaikulinija.lt, nuo pirmadienio iki penktadienio 18-21 val. gali susirašinėti su budinčiais konsultantais pokalbiais internetu („chatu“) arba parašyti laišką.

Emocinę paramą paaugliams ir jaunimui rusų kalba siūlo „Linija doverija“. Kasdien 16-19 val. jai galima skambinti nemokamu telefono numeriu 8 800 77277.

Emocinė parama telefonu teikiama iš dalies finansuojant Jaunimo reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, įgyvendinant projektą „Emocinės pagalbos telefonu teikimas emocinės pagalbos linijomis“.

Lietuvos emocinės paramos tarnybų asociacija, kuri vienija šias linijas, siekia užtikrinti suaugusiems ir vaikams prieinamą emocinę paramą telefonu bei internetu šiuo sudėtingu laiku. Pagalbos linijos nuoširdžiai dėkoja savo savanoriams konsultantams, kurie pasiaukojančiai budi tam, kad išklausytų ir palaikytų kitus.



2019 m. rugsėjo 28-29 dienomis SALOJE Plateliai Resort įvyko kasmetinė Lietuvos emocinės paramos tarnybų asociacijos konferencija, kurios tema - „Psichikos sveikata - pažinkime ir padėkime“

Lietuvos emocinės paramos tarnybų asociacijos (LEPTA) konferencija - tai kasmetinis kvalifikacijos kėlimo renginys, suvienijantis visas emocinės paramos tarnybas. Konferenciją pradėjo LEPTA Valdybos pirmininkė Rugilė Pekoriūtė ir vykdantysis direktorius Tomas Baranovas. Konferencijoje dalyvavo Jaunimo linijos, Pagalbos moterimis linijos, Vaikų linijos bei Vilties linijos atstovai, asociacijos Valdybos nariai Rugilė Pekoriūtė, Robertas Povilaitis, Aušra Stankūnienė, Rita Trijonytė ir Vaida Žliobaitė.

Konferencijos metu buvo apžvelgti praėję metai, pristatytos tarnybų aktualijos, sėkmės, artimiausi planai, projektai. Didžioji konferencijos dalis buvo skirta gilinimuisi į psichikos sveikatą. Psichologė Irina Banienė kalbėjo, kaip konsultuoti sergančius onkologinėmis ligomis, pristatė statistiką, aplinkybių svarbą, kaip žmogus sužino diagnozę, kokius potrauminio streso reagavimo etapus jis išgyvena, kaip padėti kiekviename konkrečiame etape. Nėra teisingų ar klaidingų reakcijų ligos akivaizdoje, svarbiausia konsultantų aktyvus klausymasis, priminė psichologė.

4 valandų pranešime, kurį skaitė lektorius, koučeris ir krizių valdymo konsultantas Paulius Kovas, jis leido klausytojams patirti ir pajausti „gyvenimą audroje“. Pasakodamas apie projekto „Tūkstantmečio odisėja“ kelionę apie pasaulį atskleidė gyvenimo ir išgyvenimo krizinėje situacijose ypatumus, kalbėjo apie atsakomybę už kitą, komandos formavimo ir pasitikėjimo svarbą, norint pasiekti „uostą“. „Jeigu kas nemoka melstis, leiskit jam išplaukti į jūrą. Niekas jūroje nevyksta atsitiktinai“- kalbėjo lektorius.

Psichologė- psichoterapeutė Julija Abakumova-Kočiūnienė  savo pranešime pristatė, kodėl jaučiamės vieniši tarp žmonių, kodėl taip nutinka, kuo skiriasi vienišumas ir vienatvė, koks gali būti vienišumas, atsakė į konferencijos dalyvių klausimus. Kartu su Vytauto Didžiojo universiteto psichologu profesoriumi daktaru Aidu Perminu mokėmės paprastų streso įveikimo būdų, kaip skirti „gerąjį“ ir „blogąjį“ stresą, didžiausius stresorius, būdus jiems mažinti. Psichologė, prof. dr. Aistė Diržytė kalbėjo apie kognityvinį ir emocinį atspindėjimą, padedantį įsisąmoninti psichologinius poreikius, psichologinės gerovės formulę, adekvačius ir neadekvačius poreikius, ribas tarp jų. Konferencijos pabaigoje LEPTA vykdantysis direktorius Tomas Baranovas pristatė LEPTA veiklos rezultatus.

Parengė Telšių Vilties linijos koordinatorė, asociacijos Valdybos narė Rita Trijonytė




Nuotraukų galerija >>>

2016-2018 metų LEPTA veiklos ataskaita: emocinės paramos linijoms prisiskambinti lengviau, paramos suteikiama daugiau

2016 metų pradžioje emocinės paramos linijoms pavykdavo prisiskambinti vidutiniškai iš ketvirto karto, o 2018 metais jau net du iš trijų bandymų prisiskambinti buvo sėkmingi. Per 2016-2018 metus atsiliepėme į 753 tūkstančius skambučių.

2018 metais Lietuvos emocinės paramos tarnybų asociacijos (LEPTA) emocinės paramos telefonu linijos dirbo vidutiniškai 69 dienas per savaitę – dėl to, kad vienu metu įvairiu paros metu veikia net iki 17 emocinės paramos darbo vietų. Siekdami atsiliepti į kuo daugiau skambučių, didiname darbo vietų skaičių, ilginame darbo trukmę ir nuolat didiname konsultantų skaičių. 2018 metais turėjome 822 konsultantus. Absoliuti dauguma konsultantų (apie 97 procentus) – savanoriai.

2018 metų rugpjūtį atlikto tyrimo duomenimis, dauguma Lietuvos gyventojų žino Jaunimo liniją, Vaikų liniją, Pagalbos moterims liniją ir Vilties liniją.

LEPTA tarnybos emocinę paramą teikia ne tik telefonu, bet ir elektroniniu paštu, o nuo 2016 metų pabaigos – ir pokalbiais internetu. Pokalbių internetu skaičius sparčiai auga ir 2018 metais viršijo atsakytų elektroninių laiškų skaičių.

„Gal svarbiausia – net ne įspūdingi bendri veiklos rezultatai, o kiekvienas sėkmingas skambutis mūsų emocinės paramos linijai. Nes jis reiškia, kad kažkam padėjome sumažinti emocinį skausmą, įveikti emocinę krizę“, teigia LEPTA vykdantysis direktorius Tomas Baranovas.

LEPTA nariai emocinę paramą telefonu tekia penkiomis linijomis: „Vaikų linija“, „Jaunimo linija“, „Vilties linija“, „Pagalbos moterims linija“ ir „Linija doverija“. „Vaikų linijos“ tarnybos veikia Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, „Jaunimo linijos“ – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Skuode, „Vilties linijos“ – Telšiuose ir Klaipėdoje, „Linija doverija“ – Visagine, „Pagalbos moterims linijos“ – Kaune, Klaipėdoje, o nuo 2019 metų – ir Vilniuje.

Su ataskaita galima susipažinti čia.




Nuotraukų galerija >>>
Naujienų archyvas >>>
 
 

Pagrindiniai rėmėjai

 
 
                       


 
Visi rėmėjai
 

Sprendimas: NET GROUP